torsdagsgrubbel av en tjugoåring?

528898-71
Har på mig min nygjorda t-shirt idag, fin är den!


Eftermiddagen har spenderats i en solig lägenhet på söder, med freja, gitarrer och en massa text. Spelningen imorgon  närmar sig med stormsteg och vi är inte så bra på att planera så nu blir det panikpluggning av låttexter hela kvällen, men är freja är så duktig så, det känns bara lite nervöst, eller okej, jätte nervöst.

Här om dagen var det en kille som frågade om jag kunde köpa ut åt honom, i don't get it. Nog för att jag kanske ser äldre ut än vad jag är, men tjugo, kom igen jag har ju en guldig väska för sjutton. (vilket min mormor också har så det säger inte så mycket.)

Idag när jag satt på bussen var det en gammal dam ute på gatan som snubblade och tappade sina matkassar. När hon reste sig hade hon tårar i ögonen och det blödde lite från ena knät, ont i magen fick jag. Tror ni att det var någon av de femtio människor i närheten som gick fram för att hjälpa henne upp, plocka upp all mat som ramlat ur påsarna eller ens fråga hur det gick? Nej! och det är sådant som gör mig så ledsen. Fick god lust att ropa åt busschaffören att han skulle stanna så att jag fick gå ut och hjälpa henne, men nej, det gjorde jag inte och nu skäms jag lite över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0