vår hetronormativa klass.

På onsdag ska vi få besök av rfsl för att diskutera HBT (homo-bi-trans). 
Ibland vill jag bara slå hela min klass. Iallafall när det så fort detta besök nämndes yttrades kommentarer som "euuw, kommer nån av dem att vara typ bög?" eller  "Nej fy fan va skabbigt jag vill inte vara i samma rum som dom!" Världens mest inskränkta och hetronormativa skola, för vi alla vet ju att personligheten ligger i sexualiteten, eller hur var det nu?

Ibland förstår jag verkligen inte hur folk resonerar, jag trodde att min klass skulle hinna mogna lite nu under nian men utvecklingen verkar bara gå bakåt istället, samtalsämnena har ändrats från åtminstonde lite intressanta till rena sömnpillrerna, om man nu inte finner det faktum att någon kille som hade rykte om sig att vara vältränad tydligen inte var det jätte intressant, då kanske du skulle trivas utmärkt på förortsskolan med högst fyllestatistik i hela Botkyrka.

Over and out / M

Kommentarer
Postat av: Wilma

Jag känner tyvärr igen mig i detta. Puss!

2008-05-14 @ 15:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0